יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

לפרוץ לו את הפייסבוק

פעם בכחודש אני רואה את הסטטוס "אני הומו", בצירוף תמונת פרופיל חדשה של גברים מעורטלים, כך שהמראה הזה נעשה בנאלי עד כדי כך שיש לי כבר תגובה מוכנה "מי פרץ לך (הכנס כאן שם)?". ברור לי שמישהו נכנס לפרופיל של אותו אדם, ואין ספק - אם הייתי אותו אחד, לא הייתי מסוגל לחשוב כמו מישהו שצופה מן הצד ואומר "אוקי, מישהו טיפש פרץ לו", או "מישהו מהצד ינסה לעזור, גם אם יחשוב שאני הומו", אלא אדם כזה, שזה קורה לו (שפורצים לו) יחשוב על המאורע הנ"ל כאילו העולם ראה את זה ברצינות והתייחס לפרט הזה כפרט רע בהכרח, הוא יחשוב על זה כאילו שמרו, כחלק מן הזהות שלו ממש כך - "אמיר הומו קמפלינסקי, תלמיד תיכון", כחלק מהותי בזהות.

התופעה הזאת הרגיזה אותי - ומה שאני מציע זה לענות לאותם סטטוסים -" כן, הבנתי שזה ניסיון להתבדח. לא מצחיק (לזה שפרץ וזלזל באינטלגנציה שלנו", אולם, גם זה לא פתרון כשמפרסמים סטטוסים כל כך רגישים, משום שאדם שהצהיר את זהותו בפומבי - ייעלב ויראה בזה כחוסר השלמה מצידנו בזהות שלו. הוא יראה בזה כפגיעה וכזלזול, ולכן - מה שאני מציע, זה לשאול אותו ולהבהיר לו "אני שלם עם כל מה שתאמר לי - אם מדובר בפריצה - אאמין לך ואכתוב את זה בתגובה, ושתדע - הרוב מניח שזאת מתיחה".

בתגובות האלו יש עידוד, אבל גם זה לא בטוח פתרון מצויין. אשמח לשאול אתכם - מה אתם, הייתם עושים?

נ.ב: אשמח שתשלחו לי את הסיפורים שלכם למייל:
segalzeyalz@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה